aoadvies  bella  kluswijs  langstraat33

Nee, ik maak geen tikfout het staat er echt midden in de nacht de start van de meteorologische herfst maar daar was deze nacht niks van te merken weer was goed 15 graden beetje wind en vanaf 03.00 een hele kleine maan.

Wat bezielt een weldenkend en normaal mens om midden in de nacht te gaan lopen op een baan, nou een ding scheelt ik ben niet normaal ben een Ultraloper en dan is er echt wel een steekje los maar je krijgt er zoveel voor terug spierpijn kapotte voeten blaren hahahah nee ook positieve dingen ik wordt er een leuker mens van(denk ik).

Maar ja 22 September staat de Den haag Ultramarathon (68 km) op de planning en dan is een lange duurloop van 6 uur best handig voor het zelfvertrouwen, heb ik de weken ervoor al 2 marathons gelopen voor de kracht en de basis.

 

Het is zaterdag 31-8 wat doe je aan voorbereiding jullie weten ik maak daar nooit zo’n probleem van 15.00 pasta en dan lekker tv kijken val soms ff in slaap om 20.00 neem ik ontbijt om het lichaam te foppen en koffie hoop dat het erin traptJ.

22.00 de auto in en op weg naar Santpoort je lichaam zegt slapen je hoofd is wedstrijd die liggen aardig met elkaar in de klinisch en ik zit daar mooi mee,22.40 kom ik aan bij AV Suomi en ben een van de eerste Schud Martin Dekker de hand en kom bekenden uit de Ultrawereld tegen Carel Schram ook een paar lopers van de Mijnende trainingen voor de 60 van Texel ieder zn eigen plan tis gelijk gezellig.

23.30 tis tijd om om te kleden en mn spullen neer te zetten test vandaag Banaan schuimpjes met sportdrank 23.55 korte uitleg en 00.00 we gaan al snel loop ik middengroep kan lastig tempo vinden ook die strijd tussen slaap en lopen daar is nog geen winnaar pffff wat kan die strijd lang duren zeg denk dat ik Obama maar vraag om in te grijpen hahaha.

Na 30 minuten speelt de maag op ff naar de wc ja wat doen we wel of niet eten zo ie zo drinken, na een uur is de maag rustig en dan komen de hamstrings ik weet dat nog van de 12 uursloop vorig jaar dat komt door de baan en weet ook dat je dat goed kan controleren.

Inmiddels zijn we 2 uur bezig de strijd tussen slaap en lopen is gewonnen door het lopen maag komt tot rust en ik lig 6e met 20.6 km gaat goed, drinken en dan een schuimpje gaat goed loop goed kom zowaar in een flow, want waar haal je op een baan je motivatie vandaan er staan wel kaarsen en er lopen nog meer gestoorden ik lap de een na de andere lopen klim van 6 naar 5 naar de 4e plek..

Inmiddels is het 4 uur nog twee uur het kan een 60+ er eten en drinken gaat goed af en toe een beetje chips voor het zout.

Dan komen er met nog twee uur dingen in je los, het lijkt als je vliegt rondjes van 2 min 15/20 Carel en Martin zeggen je kunt 3e worden gelijk denk ik aan Guus in Leiden als het zeer doet niet zeiken dat doe je na afloop maar het doet niet zeer we gaan door, klim naar plek 3 en ja dan krijg je je nummer 2 in het vizier het ochtendgloren is al bezig is een lastig moment.

Daar is die nummer 2 erop en erover dan krijg je nog meer energie wellicht die banaantjes of lopen er mensen op mn schouder mee wie weet.

Ik besluit achter Robert Boersma te blijven hangen die loopt rond de 11.5 km p/u en bijt me erin vast dit is trainen doet nu wel zeer allemaal maar hier wordt je sterker van mentaal als fysiek.

06.00 einde 61.466 km de rest meter meten ze niet op ik denk zelf een kleine 200, een tweede plek en heel veel complimenten van mijn medelopers die vonden me de laatste 3 uur zeer sterk lopen en doordenderen.

Nu strompelen we naar de douche en dan ontbijt broodje en twee eieren en veel melk om half kom ik thuis en dan is een biertje nemen raar hahaha bed in slapen gaat niet rusten wel.

Nu rond drieën goed gesloopt nemen we een biertje op een mooie loop heb voor mijn gevoel zeer sterk gelopen nu afbouwen en dan 14 september een 10 km in my home Town Gouda………die is voor mijn moeder………

Cheers

Ultrapietje of is het al UltrapietJ

Lid worden

WZK Tri-Team is een Wassenaarse hardloopvereniging met een clubruimte in het zwembad Het Sterrenbad. Hardlopen kan op drie niveau's, van beginners tot gevorderden. Wij trainen onder begeleiding van gediplomeerde trainers wekelijks op de dinsdag- en donderdagavond van 19:00 uur tot circa 20:30 uur.

Lid worden kan via Inschrijven >>